Her finner du mer informasjon om treffet som er viktig å vite om, både før og etter påmelding.
Men først, noen bilder fra tidligere treff:
Alle bilder i denne serien er tatt av Dag Roland.
Deltakeravgift
Treffavgiften er i år satt til 950,- pr person. Dette dekker leie av lokaler for sekretariat felles aktiviteter, lunsj på lørdag, lokaler for vask- og tørk av utstyr, ansvarspersoner for alle aktiviteter, logistikk, sikkerhetstiltak med følgebåt m.m.
Deltakeravgift betales umiddelbart etter påmelding til vårt kontonummer som du får tilsendt ved påmelding hos www.vaattkort.no/event/11160
Deltakeravgift betales umiddelbart etter påmelding til vårt kontonummer som du får tilsendt ved påmelding hos www.vaattkort.no/event/11160
Overnatting
Den enkelte bestiller selv ønsket overnatting.
Vi har avtale med flere overnattingssteder. Hovedbase for treffet er på Skårungen, Ørsvågveien 40, 8310 Kabelvåg.
Ellers har vi snakket med, rangert etter avstand, Sandvika Camping, Nyvågar Rorbuhotell og Statsrorbuene i Kabelvåg.
Ellers har vi snakket med, rangert etter avstand, Sandvika Camping, Nyvågar Rorbuhotell og Statsrorbuene i Kabelvåg.
Se siden Overnatting for mer informasjon.
PÅMELDING:
Påmelding til treffet gjøres hos Norges Padleforbund, her:
www.vaattkort.no/event/11160
www.vaattkort.no/event/11160
Påmelding til de forskjellige aktivitetene gjøres ved ankomst og i løpet av treffet i Sekretariatet på Skårungen.
ENDRINGER:
Aktiviteter og turer er som alltid gjenstand for endringer ut fra de værforhold vi får treffhelga og vi holder dette løpende oppdatert gjennom treffet. Det annonserte programmet vil derfor kun være veiledende, deltakere må være forberedte på endringer.
FORSIKRING:
Hver enkelt deltaker må sørge for at de har en personlig forsikring som dekker alle aktiviteter i programmet, og f.eks. dersom sykdom e.l. gjør at du må melde avbud. Ikke alle reiseforsikringer dekker det samme – så sjekk med ditt eget forsikringsselskap. Forsikringen må være tegnet før avreise til treffet.
KRAV TIL DELTAKER:
Minimumskrav for deltakelse: NPF Grunnkurs Hav eller tilsvarende ferdighetsnivå. Dette betyr blant annet at du må kunne gjøre egen- og kameratredning i rolige forhold. Du må ha kjennskap til grunnleggende padleteknikker og håndtering av utstyr.
Du må også ha tilsfredsstillende utstyr, se under, tilpasset aktivitetene du vil være med på.
Du må også ha tilsfredsstillende utstyr, se under, tilpasset aktivitetene du vil være med på.
Ulike aktiviteter vil kreve ulike ferdigheter. Du plikter ved deltakelse å fylle de kravene som stilles for å delta på treffet, og ellers de krav som stilles for hver enkelt aktivitet. Er krav formulert som «teknikkurs», er det nødvendigvis ikke nok å ha gjennomført et teknikkurs. Du må faktisk ha og kunne bruke de teknikker og ferdigheter som tilhører kurset og nivået. Se hos padleforbundet for beskrivelse av kurs og innhold. Ærlige egenvurderinger blir verdsatt, da tiltak vil bli iverksatt om du har overvurdert dine ferdigheter. Er du i tvil – spør.
VARME ANBEFALINGER (og krav) for UTSTYR OG BEKLEDNING:
- Godkjent havkajakk, åre, padlevest
- Tørrdrakt (påkrevd)
- Ekstra termos med varmt vann for å varme opp frosne hansker e.l.
- Ullundertøy er generelt kjekt for bruk om vinteren
- Varmt hodeplagg, hansker, padlesko
- Komplett skiftetøy, medbrakt i kajakk.
- Hjelm (for aktiviteter som brottpadling, straumpadling m.m.
- Ligge-/sitteunderlag nederst i kajakken er god isolasjon
- Sjokolade, nøtter, energi
- Deltakere under 18 år må være med en foresatt.
KAJAKK- og utstyrsLEIE:
Treffet stiller ingen kajakker eller utstyr til utleie, men dersom du har behov for leie, så ta kontakt med en av arrangørklubbene om mulighet til å få ordnet dette.
MAT:
Lunsj lørdag er inkludert i treffavgiften. Ellers står den enkelte selv for mat, enten ved å lage selv. Fasiliteter for matlaging avhenger av det boalternativet du velger, og Skårungen tilbyr også frokost for 199,- og har en god restaurantmeny å velge fra utenom dette. Matvarebutikk finnes like i nærheten i Kabelvåg.
AVBESTILLING
Om du etter påmelding og betaling velger å avbestille får du refundert hele det betalte beløp ved avbestilling mer enn 30 dager før treffstart (innen 8. februar 2023). Ved avbestilling fra 29-14 dager før treffstart refunderes 50%, og 13-0 dager før treffstart ingen refundering.
Ved sykdomsforfall med kortere avbestilling enn 30 dager, anmodes deltakerne om å følge reglene for egen reiseforsikring og benytte denne.
FRIVILLIG ARBEID I STABEN?
Vinterpadletreffet er avhengig av at personer i padlemiljøene stiller sin kompetanse til rådighet til forskjellige oppgaver under arrangementet.
Det er behov for turledere, vertskap, logistikk, sekretariat og ledere av workshops på hav og land.
Frivillige som blir tilknyttet arrangørstaben og deltar aktivt etter avtalte vaktlister få redusert
deltakeragiften til treffet.
Aktivitetsledere som ønsker å bidra til gjennomføring av treffet bes kontakte Marian Leonhardsen på maleonh@online.no eller mobil 917 66 920.